• Česky
Produktové novinky

PWC 2008 - Španělsko

Mac Gliders

A je tu neděle první závodní den a jak už to tak tenhle rok chodí,počasí už od rána nevypadalo na lítání. Organizátor nás přesto vyhnal na start a trochu nás potrápil zimou a povinným bezpečnostním briefingem.
Po dvou hodinách nám oznámili, že den je zrušen a máme volnou zábavu. Zapoměli ale říci, že pro sleteni z kopce, je počásko až moc nebezpečné. Snad polovina satartovního pole se odlepila a hurá do vzduchu. Myslím, že mnozí zpilotů okamžitě po startu litovali, že nejsou raději na zemi. Povedlo se mi přistát ještě v horní polovině kopce a tak jsem mohl pozorovat cca. 30 padáčků, které se marně naklaplých uších snažily dostat na zem. Mnohým pilotům slet z kopce zabral vícenež hoďku a to zkoušeli, co uměli, jen aby se dostali na zem. Bylo by zajímavé stáhnout si tracklogy jejich strachových skříněk :-). Snad zítra.

Zdravím

Tomáš

Pondělí. Dnešní kolo bylo zrušeno díky předpovědi "švýcarského počasí". Zítra by mělo přestat pršet a snad se dočkáme nějakého létání. Včera večer jsme si užili fotbálek mezi ČR a Tureckem. Vsadil jsem na špatný tým :-).

Mějte se

Gasper

Úterý. Vzhledem k rannímu dešti nás překvapivě "vyhnali" na kopec. Na startu to vypadalo bídně. Všude kolem déšť, mraky pod úrovní kopce, zima a organizátor nás dusil čekáním.
Nakonec třikrát mění vypsanou trať. A my musíme hodiny datlovat do GPS nové varianty krátkých tratí podle momentálního vývoje srážek. Na startu vládne v našem táboře silně pesimistická nálada. Několikrát jsme z Davidem šli za oraganizátory s otázkou "kdyby jste tu byli sami, šlli by jste letět?" svorně nám řekli NE, ale ...
Nakonec startujem a na 38km dlouhou trať se vydáváme až v 17:15. Je to boj s mraky a trochu loterie, jako všechna kola, která se letí za takových podmínek. Nejvíce jsem s toho nakonec vytěžil já a doletěl na druhém místě.

Zdravím

Ahoj,

Po úvodních deštivých dnech a úterním piditasku se organizátoři vytáhli. Vypsaná trať 140km. Na začátku byl pendl 13km, pak zpět ke startu a pote 120km po kopcích ve směru prvního otočňaku. Poněkud kuriózní byl i typ startu. Ač deklarován jako vzdušný, od otevření okna do otevření startu, bylo pouhých 10 minut, takže se vlastně jednalo o start pozemní.

V první polovině trati se vítr ani moc neprojevoval, základny pěkných mraků v 2400m, žádná překvapení, takže se ani startovní pole příliš nerozdělilo.
Poté jsme přeletěli do jiného údolí, kde mraky zcela chyběly, zato se pěkně rozfoukalo. Naštěstí téměř přesně ve směru letu. Výborně zaletěl Tomáš, na třetím místě. Všichni MAC piloti dorazili do cíle, z nich poslední já, dvacet minut za vítězem, což není až tak špatné, protože poslední dolétávali ještě dvě hodiny po nás.

čau

Karel

…jen krátce o tom, jak probíhalo dnešní kolo z mého pohledu. Konečně chlapská délka 139 km takřka s ground startem, což znamená, že okno dnes bylo otevřeno ve 12:50 a startovní cylindr kolem prvního otočňáku se otevíral už ve 13 hod. Takže většina závodníku, která stala na startu trochu výš, rovnou po odlepení šla na trať.

První otočňák byl asi 15 km, pak zpět ke startu a šup do cíle. Začátek byl zajímavý, pozorovat jak se jednotlivé skupinky předbíhají a míchají. Castejon je spíše větroňskou mekou, pro nás, pokud jsou podmínky silné, je to opravdu zábava. Stoupáky kole 6m/s, k tomu jejich věrní bratři klesáci a kolem rodinky turbolencí, pro netrénovaného padáčkáře to může být kombinace přímo kolapsová.
Pro mě byl začátek trošku pomalejší a čelní skupinka asi 15 padáků měla stále náskok pár km. V jednom okamžiku, kdy jsme se málo zvedli na další přeskok, jsme se museli rozhodnout, jestli počkáme na další interval a budeme chyceni megaskupinou za námi, nebo to riskneme, zkrátíme si cestu přes závětří. Paulo Zanmarchi, Stefan Wyss a Juraj Vidic, skáčeme do závětří a volba je to báječná. Po pár km doháníme už rozpadlou čelní skupinku.

Od ní se odtrhává mladičký Sajmon a s malým zpožděním pak Andy, Ebi, Juraj, Wyss a Primož a já. Pak už jde vše hladce až na 80km, kdy jsme se rozhodli to střihnout zkratkou přes zalesněnou náhorní plošinu, tam pár pilotu odpadlo, Juraj se zasekl na žebříku uprostřed lesů, Primož dostal kravatu v tom nejhorším miste a otevřel ji už nízko. Dal už jsme pokračovali jen s Abim a před námi, tak 4km, byl Sajmon.

Pak jsme udělali zásadní chybičku a ještě s velkou výškou jsem se začal sunout nad hřebínek a vůbec jsem si nevšimnul, že na něj fouká 20 až 30km vítr. Našel jsem 2jku, stáhl sebou i Andyho a po par otočkách jsem si všiml, že nás to snáší ukrutně rychle za kopec. A náskok byl v haj… Než jsme se probojovali dopředu, zařadili jsme se mezi partičku snad 40 padáku. Boj o umístěni začal znova.
Posledních 40km nebylo moc zadarmo a podle mého, pár pilotů konči právě v posledním úseku trati. Silnější vítr, bezoblačná rozstříhaná termika a četná malá údolíčka nebyla zrovna nejcitelnější a piloti se rozdělili. Někteří letěli více v horách, někteří to táhli po úpatí. Nejlepší stopu volil Stefan Wyss.
Z našich, já, dolétám na třetím místě.

Tomáš

Po extrémně náročném závodu ve Španělsku si piloti mohou oddychnout. Závod byl extrémní, jak ze strany organizace, tak i počasí. Smrt ruského pilota a zranění několika pilotů těžce zastiňují celkově třetí místo Tomáše Braunera. Ve dvacítce v celkovém hodnocení byl Yassen Savov na jedenáctém a Gasper Prevc na šestnáctém místě. Karlovi, kterého "sejmul" italský pilot, přejeme brzké
uzdravení. Tomášovi samozřejmě gratulujeme.